Pierwszy krok do złożenia wniosku

Warunkiem uzyskania wsparcia z LGD ,,Północne Mazowsze” jest pozyskanie NUMERU EP (numer ewidencji producenta ARiMR), tj. numeru identyfikacyjnego nadawanego przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Na podstawie wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027:
„O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP”.

Obowiązek dotyczy wszystkich!
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną planującą założenie działalności gospodarczej, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną – aby otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych, musisz posiadać numer producenta ARMiR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).

Czym jest numer ewidencji producenta ARiMR?

To 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie.

Jak uzyskać numer EP?

Jeśli podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada nadanego numeru identyfikacyjnego, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

1. Osobiście – składając wniosek na formularzu opracowanym i udostępnionym przez ARiMR – w oddziale ARIMR właściwym miejscowo.

2. Online – poprzez platformę e-PUAP używając swojego profilu zaufanego.

Wniosek i Instrukcja wypełniania dostępne są na stronie internetowej ARiMR – kliknij, aby przejść do strony

Ważne informacje

  • Numer producenta ARiMR jest unikalny dla każdego podmiotu.
  • Numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie

Drugi krok – rejestracja w systemie PUE ARiMR

Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), kolejnym, niezbędnym krokiem, jest rejestracja w systemie ARiMR. Rejestracja ta umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m. in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.

Jak zarejestrować konto w PUE?

Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR – kliknij, aby przejść

Szczegółowa instrukcja w PDF znajduje się poniżej w sekcji instrukcje dla wnioskodawców – pkt.1

Profil zaufany jako środek identyfikacji elektronicznej

Wnioskodawco!

Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji Twojej tożsamości, niezbędne będzie posiadanie przez Ciebie profilu zaufanego.

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.

Twój podpis elektroniczny

Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Dzięki temu możesz złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.

Jak założyć profil zaufany?

Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji.

Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj ten film na YouTube

Instrukcje dla wnioskodawców

  1. Jak zalogować się do PUEkliknij, aby wyświetlić
  2. Jak ustanowić pełnomocnikakliknij, aby wyświetlić
  3. Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem pue arimrkliknij, aby wyświetlić
  4. Instrukcja_powiadomienia smskliknij, aby wyświetlić
  5. Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem pue arimrkliknij, aby wyświetlić
  6. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy poprzez platformę PUEkliknij, aby wyświetlić

Wytyczne dla wnioskodawców

  1. Wytyczne podstawowe – kliknij aby wyświetlić
  2. Wytyczne szczegółowe – kliknij aby wyświetlić
  3. Wytyczne granty – kliknij aby wyświetlić
  4. Wytyczne w zakresie niektórych zasad dokonywania wyboru operacji lub grantobiorców przez lokalne grupy działania – kliknij aby wyświetlić

Arkusz pomocniczy dla Wnioskodawcydo wpisania uzasadnienia zgodności z lokalnymi kryteriami wyboru operacjikliknij aby wyświetlić

Wniesienie protestu – kliknij aby wyświetlić

Dofinansowanie PROW 2014-2020
Poddziałanie 19.4

Forum aktywności społecznej
Strefa seniora

Strona w trakcie modernizacji